Friday, March 5, 2010

PANGKAH TEAM DI KOH ADANG & NOK KIAU


Antara tenggiri yang dipancing

Pakar cari lubang dengan kerapu 3 kg


3 comments:

  1. Tahniah, satu perkembangan yang baik. Paling menarik pengalaman ini pada saya adalah memancing sambil melancong, kerana kepulauan Adang adalah antara pulau-pulau pelancongan yang terkenal di Thailand. Dan memancing adalah sebahagian daripada aktiviti penting di dalam kalendar pelancongan Thailand. Kita dapat melihat bagaimana rakyat Thailand khususnya tekong2 dan kru bot memancing begitu berdisiplin dengan tugas masing-masing sehinggakan sajian makan minum kami, seperti berada di hotel terapung.

    Banyak peristiwa menarik dalam xpdc kali ini. Paling menarik, Farhan, sebagai ahli novis dalam Pangkah Team telah berjaya menewaskan para senior termasuk sifu2nya. Biasalah, orang baru, semua menjadi wpun banyak tali dan joran rakan2 menjadi mangsa.

    Yang pelik tetapi benarpun ada juga. Abang Pa kita, kerana terlalu boring, dan marahkan tenggiri 'katam' (awas baik2 kalau sebut dalam bahasa Siam)umpannya, belau bertindak dengan menukar tektik menggunakan perambut 'main2' dengan yang menyangkut mata kait di mulut ikan termenung hidup (seperti ikan termenung makan kail dia) lalu dilepaskan. Mengejutkan. Dengan tidak semena-mena, dia berjaya menaikkan seekor tenggiri seberat hampir 3kg. abang Pa ni, boleh dikatakan selalu berani mencuba dengan idea2 baru sehinggakan beliau digelar pakar strategi.

    Banyak lagi, harap2 rakan2 pangkah team dapat berkongsi. Pangkah....jangan tak pangkah....

    ReplyDelete
  2. chehassan:

    terima kasih kerana bagi komen dalam pangkah team ini. Nampaknya saudara sorang saja yang beri komen.Yang lain-lain senyap saja.

    ReplyDelete
  3. depa masih syok dgn hasil dari adang laa tu

    ReplyDelete